Tuesday 2 April 2013

KEUKENHOF, HOLLAND

Assalammualaikum,
Hari ini saya nak cerita pasal trip we all ke Keukenhof, Holland untuk Holiday Trip we all ke-2 ke Holland. Keukenhof terletak di south of Holland, di Lisse...kenapa kami nak sangat pergi ke sini?
Keukenhof adalah Flower Garden atau taman Bunga terbesar di dunia juga dikenali sebagai Garden of Euro!...terdapat lebih kurang 7Million bulbs bunga ditanam di taman seluas 32 Hektar ini setiap tahun!
 
Keukenhof juga dikenali sebagai syurga tulip...pelbagai jenis spesis tulip dan warna2 tulip yang pelbagai kita boleh jumpa kat garden ini dan uniknya Taman tulip ini dibuka mid March hingga mid May sepanjang tahun mengikut musim tulip itu sendiri. so masa ini mmg sesak la Airport sebab ramai tourist datang masa nie nk menikmati keindahan tulip ini yang short season ini.
 
Keukenhof ini kami pergi last year dalam mid April dan masa itu adalah masa yang paling best dan selalunya setiap tahun akan diadakan parade di sana. Walaubagaimna pon semua bergantung pada cuaca juga ;)
 
Masa we all tiba di Keukenhof Garden ini hujan mula turun, huhu masa tu berdoa la jangan la lebat sangat kalo x macam mana nk jalan kat Garden nie...Alhamdulillah hujan xlama dan xlebat..
 
 dekat area entrance...

Keukenhof Garden ini ada beberapa kawasan (Oranje Nassau, Juliana, Beatrix, Wilhelmina, Willem Alexander dan Mill)  dan setiap satu kawasan ada tarikannya sendiri...bayangkan 32 Hektar/70 acre harusla explore semua kawasan tu..kalo x mmg rugi...so adalah disuggestkan u oll spends sehari kat sini..bukan 1/2 hari ye ;)

Untuk masuk Kenkenhof Garden ini ada fee yang dikenalkan
Adults: EURO15
Kids (4y-11y): EURO7
or boleh juga guna Coupon Holland Pass (sangat berbaloi beli Holland Pass, so kita boleh guna 1 of the coupon untuk masuk Keukenhof Garden ini)
untuk tahu more pasal Holland Pass boleh klik >> Amsterdam Holland Pass







0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...