Monday 1 April 2013

KEUKENHOF, HOLLAND: STENA LINE FERRY

Assalammualaikum,
 
Sebelum ini saya pernah buat entry pasal Holiday kami di Amsterdam masa Winter, so kali ini saya share pula Holiday kami ke-2 ke Amsterdam juga! sebenarnya tujuan kami holiday ke Amsterdam pada kali ini adalah lebih kepada nak ke Keukenhof yang terkenal dengan TULIP! dan juga nk explore Amsterdam maklumlah pertama kali pergi hanya sehari sahaja di Amsterdam so banyak tempat kami xdapat cover...
 
Kali ini kami ke Holland dengan Ferry lagi, tapi kali ini kami naik ferry Stena Line...so kira ini kali ke-2 kami naik ferry ;)
 
Stena Line ini mmg sgt best, ferry pon sgt besar dan selesa....dari UK nie, kami ke Harwich International Port 9south of England) untuk naik ferrry ini ke Holland (Harwich - Hook of Holland), perjalanan ke Holland adalah labih kurang 7jam dari Harwich.
 
ok jom negok pic-pic we all dalam Ferry Stena Line ini...
Lil Zafran hepi dah smpai kat Cabin we all
 

Cabin yang sgt luas..selesa


Inilah model ferry Stena Line yang kami naik ;)
 
Jalan-jalan dalam ferry... 
 
at Café..

 
dalam ferry ini ada Cinema...
 

hihi..inilah cinema ;)

 
 
play area for kids pon ada...luas juga so the kids musti suka xlah boring diorang..we all mmg spends time kat play area nie teman si kecik...
perjalanan kali ini ok, xpening atau mabuk lauk maybe ferry ini terlalu besar berbanding yang ferry yang kami naik sebelum ini dan keadaan geografi route ferry ini yang cross selat nak ke Holland, berbanding terdahulu kami ke Holland dari Newcastle so laut agak bergelora dan mmg mabuk laut ;)





ok untuk lebih lanjut macam mana nk booking or nak tahu pasal Stena Line boleh klik > Stena Line

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...