Saturday 13 April 2013

AMSTERDAM CITY: CANAL CRUISES

 

 
Hi,
Hari ini saya sambung lagi entri pasal Amsterdam City, banyak aktiviti dan tempat menarik di Amsterdam City ini, seperti saya pernah di beritahu dalam enrty sebelum ini, Amsterdam juga terkenal sebagai Venice of the North kerana terdapat banyak canal disini.

Kedatangan kami kali ke-2 di Amsterdam ini kami tidak lepaskan peluang untuk naik cruise. Berdekatan dengan Amsterdam Station uoll boleh jumpa Canal Cruises Excursions ini, tiket boleh beli on the spot juga. Kita xperlu tunggu lama untuk tunggu turn kerana terdapat banyak cruises disediakan. Amsterdam sabah hari mmg dipenuhi pelancong, oleh itu mereka banyak menyediakan aktiviti untuk pelancong dan juga merupakan sumber pendapatan penduduk tempatan.

Selain cruise terdapat juga pendekatan lain untuk uoll yang ingin membuat City tour seperti Hop on Hop off Bus, kami menggunakan Amsterdam Pass jadi kami berpeluang untuk City Tour di darat menggunakan bas dan di air dengan Cruise ;)
 



Cruises yang kami naik,
 
 
Di dalam cruise ini seat adalah seperti di Café, ada makanan ringan juga dijual di dalam cruise, dan lebih santai untuk lihat sendiri Amsterdam City ini degan menaiki Cruise..
 

Antara pemandangan dari dalam cruise,
 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...